zaterdag 14 juni 2014

Dag 7 Kings Canyon Sequoia Nat. Park

Vanmorgen heerlijk wakker geworden moe van de zware boslucht. Dus geslapen als een blok. De cabin is antiek dat is te merken hij is namelijk behoorlijk scheef waardoor ik telkens het gevoel had dat ik uit bed donderde. Maar toch fijn om hier te zijn. We gaan eerst lekker ontbijten en dan uitzoeken wat we gaan doen vandaag. We besluiten om een paar hikes te lopen. In het visitor center hoor ik toevallig iets vallen over een cave okay mooi voor morgen. Nu gaan we eerst naar roaring falls en de zumwalt loop. Heerlijk toch om hier te rijden en te lopen. ik heb het niet zo op de bezine meter dus wil toch graag nog even tanken zo gezegd niet zo gedaan het is een behoorlijk stuk over de 180 maar we vinden er een. Wederom een prachtige rit Op de terugweg stoppen we bij een wazig tentje voor een overheerlijk ijsje en wat te drinken Het is een soort jagershut die in de jaren 50 is blijven hangen Behalve de prijzen dan. Nienke wil nog een cappucino en omdat we toch langs grant cove rijden stoppen we nog even. Plots hoor ik "mooi weer he " En blijkt een nederlands stel ook op het terras te zitten. We proberen dit zoveel mogelijk te vermijden en nu weet ik weer waarom. Dit is niet goed en dat is bij ons beter blablablabla. Kortom wegwezen. Weer een mooi ritje naar roaring falls een mooie waterval aan het einde van een korte wandeing Dan in  de auto en op naar de Zoomwalt loop wat een rondje om een meadow blijkt te zijn. Onderweg horen we ratelslangen gezien dus kijk uit En ik hoop zo dat ik ze zie. Herten zijn leuk maar niet spannend. Een ratelslang das andere koek. Maar het rondje blijkt zwaarder als gedacht of we zijn gewoon in slechte conditie. Maar toch een prachtige wandeling met alles erin groen steen en water. Na de wandeling lekker even pootje gebaat in de rivier ##$# dat was koud maar wel lekker voor de dikke voetjes. Moe en voldaan rijden we terug om lekker te gaan eten. Ik besluit om de seqoia voor onze hut te dronen Slecht idee de drone stort naar beneden niks kapot maar een deuk in mijn vertrouwen. Na het eten gaan we nog even terug naar general grant om met de groot hoek aan de gang te gaan en zodoende de hele boom te fotograferen ook voor de 14 mm is het een hele tour. Maar toch gelukt. Snel terug naar de cabin om weer lekker van ons bedje te genieten. En weer een geweldige dag weg te strepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten