donderdag 26 juni 2014

Dag 20 Yellowstone naar Cody

Er gebeurde iets heel raars deze ochtend, er kwam iets uit de lucht vanmorgen, iets dat we al een tijdje niet gezien hadden, het was ....... regen. Gelukkig hebben we geen lange wandelingen of iets dergelijks voor vandaag op de planning staan dus dat valt mee. We beginnen een beetje eet moe te worden, ja je hoort het goed, dus hebben we maar wat cornflakes en een koffie en een thee genomen als ontbijt. Koffers ingepakt en in de auto geladen, nog even een lekkere koffie gehaald voor onderweg en op naar Cody. Ik doe de deur van de hotel kamer achter me dicht en ga in de auto zitten, Chris heft uitgecheckt en vraagt aan mij heb jij de autosleutel, ik nee die heb jij toch, nee zegt ie, die heb ik ook niet. Dan liggen ze nog in de hotelkamer de deur is nog open. Niet dus. Terug naar het kantoortje en ik zeg tegen de man, ik heb iets heel belangrijks in de kamer laten liggen, moest ie lachen, en zegt, gelukkig kom je er nu achter en nu over 100 km. Ik zeg die 100 km ga ik niets eens halen want het zijn de autosleutels. Zo ook die weer in de zak nu op weg naar Cody. Langzaam begint het gelukkig ook op te klaren. Het is een rit van ongeveer 3 1/2 uur dus we hebben alle tijd. We nemen nog een scenic drive route in Yellowstone en omdat het wat kouder en vochtiger is buiten zie je de zwavelpluimen extra goed deze ochtend van alle geysers en thermische plassen in dit park en dat levert weer een paar prachtige plaatjes op.

Als we even later bij een andere bezienswaardigheid in de rij staan om even van het toilet gebruik te maken, worden we aangepsroken door een Chinese vrouw. Waar we vandaan komen, hoe lang we hier zijn en ze schrikt als ze hoort wat deze reis ons kost. Ze verteld dat ze met 2 personen naar China gaat en daar 7000 dollar p,p. voor kwijt is. Na emails uitgewisseld te hebben, lopen we weer verder langs het volgende bubbelende plasje, dit keer een echte mud pool, het blubt wel erg lekker., je zou er zo in willen gaan liggen.
We vervolgen onze weg, met nog een lunchstop bij old faithful en dan nadert de uitgang en afscheid van Yellowstone. Ook hier was het weer erg mooi, weer mooie nieuwe dingen gezien en vooral de bisons en beren zullen we niet gauw vergeten. Nu op naar cowboy land Cody. Vlak voor Cody ligt nog een dam, ooit de grootste (in 1910) waar electriciteit wordt opgewekt. Het is ook een machtig gezicht zo diep als zo'n dam wand is en hoe hard het water er aan de andere kant weer uit komt zetten. Dan rijden we Cody binnen, de stad van Buffalo Bill. Veel van het stadje is nog in de oude stijl, dat was ook zo in West Yellowstone waar we de afgelopen 2 dagen overnacht hebben en in Jackson. Geen moderne gebouwen maar veel hout en oude stijl, ziet er echt er leuk uit. In Cody is ook nog een deel van de huisjes uit het oude stadje van de tijd van Buffalo Bill te zien, voor 8 dollar p.p. nou vandaag maar even niet. Er is hier ook elke avond om 8 uur een rodeo, dat lijkt ons wel leuk. Je kan het combineren met een diner en nog een andere show. Als het tijd is om hier  naar toe te gaan komt het weer met bakken uit de hemel. We rijden nog even langs de plek waar de rodeo gehouden wordt, maar hier zit je gewoon buiten met een soort overkapping, we besluiten het maar over te laten gaan en lekker ergens in het stadje te gaan eten. We komen uit bij Wyomings Chops en Ribs, Chris neemt een New York strip gevuld met kreeftvlees en ik de pasta met kreeft en een saus van wodka, room en pesto. Errug lekker. In de restaurants zelf hebben ze over het algemeen geen cappuccino en ik had in dit stadje 1 zaakje gezien waar ze wel cappuccino serveerden, grappige is dat dit soort zaakjes altijd een beetje alternatief zijn, organische en biologische producten en dat soort dingen. Helaas was die al dicht. Lief als Chris is spreekt hij een vrouw aan en zij wist nog een zaakje ook niet ver van waar we stonden. Nu heb ik hier al op diverse manieren cappuccino gemaakt zien worden. De melk wordt opgeschuimd, met een opscheplepel of een spatel of pannelikker wordt het schuim tegen gehouden zodat eerst de melk bij de koffie gegooid wordt, bij sommig wordt de overtollige melk weggegooid en andere scheppen vervolgens het schuim uit de kan op de koffie. De vraag die we vanavond voorgeschoteld kregen was er een in de categorie hoe verzin je het, do you want it dry or wet. In  eerste instantie verstond ik niet wat ze zei, dus ik vroeg wat zeg je. Dus ze zeg, cappuccino bestaat uit koffie, melk en opgeschuimde melk, wil je meer melk dan is dat wet, wil je minder melk en meer shuim dan is dat dry......... Buiten dat was het toch een van de mindere die ik hier gedronken heb, maar je leert nog eens wat.
 
 
 
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten