donderdag 19 juni 2014

Dag 14 Bryce Capitol reef

Vanmorgen heerlijk wakker geworden in onze cabin. Het is echt leuk ruikt heerlijk naar vers hout We frutselen ontbijt in elkaar en gaan dan snel op weg. Onderweg pikken we nog een beker koffie op. Ik weet de weg dus heb de route planner niet nodig. Maar na een uurtje slaan toch de twijfels toe. Ik herken helemaal niets en in mijn hoofd zaten weidse uitzichten en diepe dalen. Maar niets van dit alles. Wel mooie vergezichten maar niet zoals ik ze in mijn hoofd had. Maar ja deze weg gaat maar een kant op links of Rechts dus veel fout kan er niet gaan. Na een uurtje slat dan toch het feest der herkenning toe en zien we de prachtige vergezichten die ik in mijn hoofd had
 




Zo kachelen we lekker door en na een tijdje eindigt de scenic 12 en komen we aan bij Tropic dit kennen we allebei nog. Jazeker de subway. We halen een heerlijk broodje en eten het buiten in het zonnetje op. De koffie was hier vorige keer ronduit smerig en we besuiten dat dit nog steeds zo is. Er komt een ford aanrijden die wij ook hadden. Een ouder echtpaar stapt uit en de vrouw doet heel nonchalant de deur dicht piep piep Dan loopt ze naar de auto en doet de deur weer open piep piep Loopt weg nonchalant piep piep dicht. Terug om te voelen en de deur is weer open na een tien minute heb ik haar maar verteld dat de deur op de sleutel reageert vol ongeloof keek ze me aan. Doe de deur op slot geef mij de sleutel en voel dan Warempel hij is dicht Ik en nog een paar andere reizigers lagen in een deuk . Dan verder richting capitol reef. Na een 1/2 uurtje rijden we het scenic gedeelte binnen en onze monden kunnen weer niet verder open. de ene prachtige formatie na de andere trekt aan ons voorbij.  
 
Na een scenic byway is Nienke toch erg moe en ondanks mijn verjaardag moet ik toch rijden in onze raceauto. Na een kwartier heeft Nienke niets meer in de gaten en licht heerlijk te knorren En moet ik zachtjes alleen genieten. Deze nacht slapen we in het Rodeway inn De goedkoopste van alle overnachtingen Toen we aankwamen snapte ik het ook wel maar eenmaal op de kamer ben ik toch weer blij. Kamer is super. We moeten nog wat eten en ik heb hanksville op de korrel We rijden volgens google maps 5 minuten maar dat worden er 10 en 15 En net toen ik dacht @##$ hanksville voila Daar was het We gingen voor simple dus een burger En in de burgertent verkochten ze tshirts met de tekst Where the hell is hanksville. We moesten allebei lachen want dat hadden we net een paar keer gedacht. Maar een lekkere burger en nog een scenic route voor de dingen die nienke had gemist later. Kunnen we nu lekker onze ogen dichtdoen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten